pożyczka na 15 dni

Pożyczka na 15 dni bez reklam Google?

AdWords, czyli reklamy prezentowane przez firmę Google np. podczas korzystania z ich wyszukiwarki internetowej, to bardzo popularny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Już niedługo jednak niektóre usługi nie będą mogły być tak reklamowane – mowa tu o popularnym rozwiązaniu, jakim jest pożyczka na 15 dni.

Firma Google podjęła bardzo kontrowersyjną decyzję – od 13 lipca 2016 roku niemożliwe będzie promowanie poprzez reklamy AdWords pożyczek, których termin spłaty jest krótszy niż 15 dni. Oznacza to, że pożyczka na 15 dni, która często ma niskie oprocentowanie i jest korzystna dla klientów, raczej nie będzie mogła być w Polsce reklamowana za pomocą reklam AdWords. Takie reklamy zostaną zbanowane. W USA dotyczy to również reklam, których roczna stopa procentowa przekroczy 36%.

Pożyczka na 15 dni – atrakcyjna alternatywa dla kredytu w banku

Pożyczki udzielane przez firmy internetowe na krótki okres, bez rozbudowanych formalności, są dla wielu Polaków często atrakcyjną alternatywą wobec kredytów bankowych. Podczas gdy ludzie często nie chcą przechodzić skomplikowanej procedury sprawdzania zdolności kredytowej w banku i wiązać się kredytem na długi czas, chętnie pożyczają niewielkie sumy pieniędzy po to, by szybko je spłacić. To rozwiązanie jest korzystne również dlatego, że niektóre firmy pożyczkowe działające w Internecie oferują całkiem korzystne oprocentowanie. Takie firmy bardzo często korzystają z reklam AdWords.

Rozwiązanie nieprzystające do polskich warunków

Eksperci zgadzają się co do faktu, że firma Google, wprowadzając swoje ograniczenia, kieruje się przede wszystkim uwarunkowaniami, jakie panują na rynku amerykańskim. W Polsce działanie internetowych firm pożyczkowych bardzo precyzyjnie reguluje ustawa o kredycie konsumenckim. W naszym kraju koszty takich pożyczek nie mogą być wyższe niż ustawowy limit, który określa maksymalną wysokość odsetek.

W USA wygląda to zupełnie inaczej. Tam firmy pożyczkowe działają w sposób nie do końca uregulowany przez prawo. W Polsce każda firma udzielająca pożyczek w Internecie musi zgłosić swoją działalność w sądzie rejestrowym i regularnie przedstawiać sprawozdania do Rzecznika Finansowego, są nieustannie monitorowane przez urząd ochrony konsumenckiej. Wygląda więc na to, że polskie instytucje udzielające krótkoterminowych pożyczek zostaną ukarane za grzechy zagranicznych odpowiedników.