chwilówki online na dowód

Chwilówki online na dowód – rezygnacja lub reklamacja

Chwilówki online na dowód zawsze powinniśmy brać po dokładnym ocenieniu, czy rzeczywiście jest to konieczne. Co zrobić, jeżeli pomyliliśmy się, podejmując decyzję o wzięciu pożyczki? Czy można odstąpić od umowy chwilówki przez Internet?

Bardzo często zdarza się, iż z powodu braku oszczędności, w przypadku nieplanowanego wydatku wiele osób ma ogromny kłopot. Wówczas jednym z rozwiązań jest pożyczka. Jednak co w przypadku, gdy nasza sytuacja materialna szybko się poprawi i okaże się, iż tego typu pomoc wcale nie jest niezbędna? Warto pamiętać, że jako konsumenci mamy prawo do odstąpienia od umowy i zrezygnowania z chwilówki online na dowód. Jednak na jakich warunkach?

Czy można zrezygnować z chwilówki online na dowód?

Ustawa o kredycie konsumenckim przyznaje prawo odstąpienia od umowy o przyznaniu chwilówki każdemu pożyczkobiorcy. Gdy zawarliśmy ją przez Internet, mamy aż 14 dni, aby w razie potrzeby od niej odstąpić. Rezygnacja możliwa jest we wszystkich przypadkach, niezależnie od tego, gdzie podpisaliśmy umowę – podczas wizyty domowej, przez stronę internetową czy w placówce pożyczkodawcy.

Formularz umożliwiający rezygnację z chwilówki powinien stanowić załącznik do umowy pożyczki. Jeżeli nie możemy go tam znaleźć – poszukajmy go na stronie internetowej danej firmy pożyczkowej.

Na zwrot uzyskanych środków mamy 30 dni. Nie ma jednak co ukrywać – im szybciej to zrobimy, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że nawet niechcący wykorzystamy pieniądze pożyczkodawcy.

Odstąpienie od pożyczki a reklamacja

Reklamacja i odstąpienie od umowy pożyczki to nie to samo. Drugi przypadek to po prostu rezygnacja z usługi, podczas gdy reklamacja to prawo każdego konsumenta do wymiany, naprawy lub zwrotu produktu, gdy usługa jest niezgodna z umową. Pismo reklamacyjne musi dodatkowo spełniać pewne standardy.

Przede wszystkim musi ono zawierać nasze dane osobowe oraz wszystkie dane dotyczące umowy – aby nie było problemów z jej zidentyfikowaniem. Następnie powinniśmy przedstawić okoliczności całej sprawy oraz wyjaśnić, co jest przyczyną naszej reklamacji. Jasno określmy swoje żądania względem pożyczkodawcy. Gdy przywołujemy w piśmie jakiekolwiek dokumenty, musimy je załączyć – w formie ksero lub skanu, tak aby osoba, która będzie je rozpatrywać, miała dostęp do wszystkich potrzebnych informacji.

Gdy z firmą pożyczkową kontaktujemy się przez e-mail, dobrym pomysłem jest ustawienie żądania potwierdzenia odczytu.