wykorzystanie nowych technologii

Wykorzystanie nowych technologii a zyski przedsiębiorców

Jak wskazują ostatnie badania, polskie przedsiębiorstwa sprzedają za granicami kraju towary o łącznej wartości około 270 miliardów złotych. W jaki sposób na rozwój eksportu może wpłynąć wykorzystanie nowych technologii?

Fundacja Kronenberga, działająca przy banku Citi Handlowy, już po raz kolejny przeprowadziła badanie dotyczące tego, jak polskie firmy sprzedają się na rynkach umiejscowionych poza granicami kraju. Jakie wnioski wynikają z takiej analizy i co wspólnego ma z tym wykorzystanie nowych technologii?

Sukcesy i zamiary polskich przedsiębiorców

Okazało się, iż największe zyski przynosi sprzedawanie za granicę maszyn, urządzeń mechanicznych i sprzętu elektrycznego (ponad 110 miliardów zł), pojazdów, statków i jednostek latających (ponad 70 miliardów zł), a także artykułów spożywczych i przemysłowych, tworzyw sztucznych oraz produktów przemysłu chemicznego (każdy z nich przynosi około 30 miliardów zł). Niemałą rolę w przychodzie odkrywa także sprzedaż badań naukowych oraz różnorodnych prac z zakresu humanistyki.

Badania Fundacji Kronenberga potwierdzają, iż polscy przedsiębiorcy planują zdobywać coraz to nowe rynki zagraniczne. Chcą oni także zintensyfikować działania tam, gdzie są już obecni. Oba pomysły na przyszłość deklaruje ponad 73% ankietowanych. Jednocześnie aż 83% z nich zauważa, iż działalność na rynkach zagranicznych może w znacznym stopniu zwiększyć dochody danego przedsiębiorstwa.

Wykorzystanie nowych technologii usprawnia biznes

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, iż zwiększenie sprzedaży na rynkach zagranicznych można osiągnąć poprzez wykorzystanie nowych technologii. Według ekspertów dzieje się tak, ponieważ społeczeństwo bardzo szybko docenia nowe technologie i zaczyna z nich w pełni korzystać. Za przykład mogą służyć płatności zbliżeniowe bądź przy użyciu telefonu komórkowego.

Wartością dodaną polskich przedsiębiorców jest to, iż zaczęli się oni specjalizować w rozwijaniu nowoczesnych produktów (na przykład z szeroko pojętej branży IT), których produkcja jest całościowo realizowana na terenie naszego kraju.

Okazuje się, iż polska nauka jest wysoko ceniona poza granicami kraju, a szerokie wykorzystanie nowych technologii zwiększa sprzedaż wielu rodzimych przedsiębiorstw. Za przykład może służyć sektor FinTech (czyli połączenie branży finansowej z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi), w który z roku na rok inwestuje się coraz większe pieniądze.

Polscy przedsiębiorcy doskonale wykorzystują ten stale wzrastający potencjał i tworzą konkurencyjne startupy, które na rynkach międzynarodowych zyskują coraz większe uznanie.