roundtable

Wirtualne biuro podróży – czy warto posiadać, ile kosztuje?

Polacy ofert na wakacyjne wyjazdy poszukują zazwyczaj drogą internetową. Dostępność sieci, a także mnogość możliwości sprawia, że to właśnie biznesy internetowe rozwijają się najszybciej. Nie inaczej jest w branży turystycznej, w której to właśnie sieć staje się powoli jednym z najbardziej efektywnych kanałów dystrybucyjnych.Wirtualne biura podróży z każdym rokiem nabierają więc znaczenia. Na czym polega prowadzenie takiego biura oraz co należy wiedzieć, zanim sami zechcemy zainwestować w ten biznes?

Czym jest wirtualne biuro podróży?

Wirtualne biuro podróży to najczęściej przedsiębiorstwo, które pośredniczy w sprzedaży usług turystycznych. Ofertę wirtualnego biura podróży tworzą zazwyczaj propozycje stworzone przez inne biura, które sprzedawane są z odpowiednią marżą. Do gromadzenia danych i tworzenia ofert internetowe przedsiębiorstwo turystyczne wykorzystuje zdobycze najnowszych technologii. Zatem do jego prowadzenia nie jest konieczne nawet wychodzenie z domu, a jedynie komputer, łącze internetowe i telefon.

 

Opłacalność biura podróży w internecie

Opłacalność wirtualnych biur podróży leży w wolumenie sprzedaży. Jeśli uzyskamy odpowiednią ilość klientów, możliwe będzie obniżenie marż, a także uzyskanie korzystniejszych ofert od biur podróży i hoteli. Jednak startującym biurom podróży ciężko jest wygenerować sprzedaż masową (np. na poziomie 1000 transakcji miesięcznie), która zapewniłaby im znaczną płynność finansową. Podejmując się tego rodzaju działalności, warto swoje początkowe wysiłki skupić na reklamie i budowaniu rozpoznawalności marki w internecie, która pozwoli nam przyciągać większą ilość klientów.

 

Zalety wirtualnego biura podróży

Rynek turystyczny w Polsce ciągle się rozwija. To daje ogromne pole — jeszcze niezapełnione — do manewru przyszłym pośrednikom. Jeśli chcesz spróbować swoich sił w prowadzeniu wirtualnego biura podróży, to jest dokładnie ten moment, w którym powinieneś zacząć.

Kolejną zaletą prowadzenia biura podróży jest stosunkowo prosty model biznesowy. Cała jego filozofia opiera się na zasadzie „tanio kupić, drogo sprzedać”. W czym to „drogo” powinno nadal pozostawać konkurencyjne, aby móc ciągle przyciągać kolejnych zainteresowanych. Generując dużą ilość transakcji każdego miesiąca, możesz stopniowo zacząć obniżać marże i uzyskiwać zniżki, a to znacznie przełoży się na podniesienie generowanej przez ciebie konkurencyjności.

 

Wady wirtualnego biura podróży

Pierwszą z nich jest trudne „przebicie”. Aby zdobyć masową liczbę odbiorców Twoich usług, musisz sporo czasu i pieniędzy zainwestować w reklamę. Może to być dużym problemem dla dopiero startującego biznesu, który nie ma dużego budżetu na takie usługi.

Niewątpliwie rozpoczęcie działania wirtualnego biura podróży, może spotkać się z problemami ze względu na konkurencyjność dużych pośredników. Jeśli jednak zadziałasz w odpowiedni sposób, nic nie jest niemożliwe. Te segment rynku ciągle będzie się rozwijał, co pozostawia spore pole do działania, może właśnie dla ciebie.