cwiczenia

Budujemy formę wiosną – szybkie ćwiczenia rano i wieczorem

Wiosna to idealny czas, by zadbać o formę i popracować nad kondycją. Każdemu przyda się trochę ruchu i dla zdrowia i dla wymodelowania sylwetki. Żeby to osiągnąć nie musisz poświęcać dużo czasu na treningi, wystarczą szybkie ćwiczenia wykonywane systematycznie rano i wieczorem, by zobaczyć efekty i jeszcze lepiej czuć się w swoim ciele.

Jak się zmotywować do ćwiczeń

Najtrudniej zmotywować się do porannych ćwiczeń. Nikt nie lubi wcześnie wstawać, zwłaszcza jeśli jest niewyspany, dlatego zadbaj o to, by położyć się odpowiednio wcześnie i przespać 7 godzin. Ważne również, byś dzień wcześniej zaplanował jak ma wyglądać rozgrzewka i sam trening, czy będziesz biegał, jeździł na rowerze czy wykonywał zestaw ćwiczeń w domu. Przygotuj sobie odpowiedni strój i butelkę wody, byś nie musiał tracić czasu rano i od razu zabrał się za ćwiczenia.

By motywacja do porannych i wieczornych ćwiczeń była wystarczająco silna musisz postawić sobie konkretny cel. Może być nim poprawienie stanu zdrowia, kondycji fizycznej, zrzucenie kilku kilogramów lub poprawienie sylwetki przed latem. Wizja pokazania się na plaży w bikini czy kąpielówkach na pewno zmotywuje nie jedną panią i niejednego pana.

Przykładowy trening poranny i wieczorny

Najprostszym sposobem, który sprawdzi się o każdej porze roku i niezależnie od tego czy świeci słońce, czy pada deszcz są ćwiczenia w domu. Trening powinien składać się z serii ćwiczeń rozciągających i wzmacniających poszczególne partie ciała, a także wyszczuplających i budujących sylwetkę. Nie chodzi o to, by wykonywać setki powtórzeń, ale by ćwiczyć regularnie, najlepiej codziennie rano i wieczorem. Taki trening wystarczy, że potrwa 15 minut, a przy systematycznym ćwiczeniu efekty zobaczysz bardzo szybko.

Wiosna to świetny czas, by zacząć biegać. Poranne rześkie powietrze doda ci energii i chęci do treningu. Na początek zacznij od szybkiego marszu, a potem stopniowo zamień go na bieg i powracaj znowu do marszu. Takie ćwiczenia pozwolą na zbudowanie dobrej formy, poprawią kondycję i wymodelują sylwetkę.

Połącz przyjemne z pożytecznym

Ćwiczyć możesz również podczas wykonywania codziennych czynności, jak na przykład odkurzanie, prasowanie, zamiatanie, ścieranie kurzu czy mycie naczyń. To duża oszczędność czasu, gdy wykonasz kilka przysiadów i wymachów nóg w przód i w tył podczas mycia zębów. Pozbywając się kurzu z mebli możesz zrobić kilka skłonów i się porozciągać, a szybki sprint sprawdzi się gdy trzeba wyrzucić śmieci lub udać się po bułki na śniadanie. Krążenia głową oraz tułowiem można wykonywać podczas mycia naczyń, a czekając na przystanku na autobus wykonaj kilka podskoków i trucht w miejscu.

Jeśli nie masz czasu, by rano i wieczorem wygospodarować kwadrans na wyjście z domu i bieganie czy serie szybkich ćwiczeń na macie w domu, możesz wykonać je całkowicie „przy okazji”. To proste, a z czasem wejdzie ci w nawyk i szybko zauważysz, jak taka codzienna aktywność pięknie wymodelowała twoją sylwetkę.

Wybieraj takie formy aktywności, które sprawią ci przyjemność.

Jeśli nie lubisz biegać, wybierz inną formę aktywności fizycznej, taką która sprawi ci przyjemność. Nie chodzi przecież o to, by na samą myślą o treningu psuć sobie humor i się do niego zmuszać. Jeśli będziesz ćwiczyć tak jak lubisz, efekty będą lepsze, a ty z przyjemnością będziesz zaczynać dzień i kończyć miłym aktywnym akcentem. Każda sportowa forma aktywności fizycznej przyniesie efekty i korzystnie wpłynie na budowanie formy na wiosnę. Liczy się systematyczność i sumienność w wykonywaniu ćwiczeń. Wystarczy poświęcić 15 minut rano i wieczorem na szybkie ćwiczenia, by zbudować dobrą formę, poprawić kondycję i móc pochwalić się szczupłą sylwetką już na wakacje.